23.02.2015

Marslı - The Martian by Andy Weir





Kitap adı : Marslı

Yazar adı : Andy Weir
Orjinal Adı : The Martian
Tür : Bilim-Kurgu
Sayfa sayısı : 416
Yayınevi : İthaki Yayınları
GR puanı : 4.36


Arka kapak: Goodreads okurlarına göre 2014'Ün En İyİ Bİlİmkurgu ROMANI! Altı gün önce, Mark Watney Mars'a ayak basan ilk insanlardan biriydi. Şimdi ise, orada ölmesi neredeyse kesin.

"Çok uzun zamandan beri okuduğum en iyi kitap. Zeki, eğlenceli ve gerilim dolu. Marslı, bir romandan isteyebileceğiniz her şeye sahip."
-Hugh Howey, Wool serisinin yazarı-

"Sürükleyici… Defoe'nun Robinson Crusoe'su sanki daha zeki biri tarafından yazılmış gibi."
-Larry Niven, Hugo, Nebula ve Locus ödüllü Halka Dünya romanının yazarı-

"Bu kitap tam da benim gibi okuyucuların seveceği türden."
-John Scalzi, Yaşlı Adamın Savaşı serisinin Hugo ve Locus ödüllü yazarı-

"Andy Weir'in yazdığı Marslı şimdiye kadar okuduğum en iyi bilimsel bilimkurgu romanı. Bu romanı -başka bir kitap hakkında hiç böyle bir şey söylemedim- edebi anlamda da elden bırakmak mümkün değil." 
-Dan Simmons, Hugo ödüllü Hyperion serisinin yazarı-

"Marslı aklımı başımdan aldı!"
-Ernest Cline, Başlat romanının yazarı-

"Aksiyon ve uzay macerasının kusursuz bir karışımı."
-Library Journal-
(Tanıtım Bülteninden)




Evet! Goodreads kullanıcıları tarafından 2014 yılının en iyi bilimkurgu romanı seçilen kitapta sıra :)


Çok övgü aldı. Film haklarını Twentieth Century Fox Film şirketi satın aldı. Baş roldeki Astronot Mark Watney karakterini Matt Damon'ın canlandıracağı filmin vizyon tarihi  25 Kasım 2015.






Konusundan bahsedelim biraz :)





Ares 3'ün 6 kişilik ekibi Mars görevindedir. Mars'a iniş yapıp planlı şekilde işlerine koyulurlar. Fakat bir fırtına çıkar ve Mark Watney'i uçurumdan aşağı atar. Ekibin kalanı Watney'e ait hayati bulgu alamaktadır ve fırtına uzay gemisini devirmek üzeredir. Kumandan Lewis geride kalıp Watney'i bulmaya çalışır fakat bulamaz ve gemiye geri dönüp kalkış emri verir. Ekipteki herkes, arkadaşlarının öldüğünü düşünmektedir. 


Bu arada Watney'nin uzay elbisesi yırtılmıştır. Aslında kendisi pek zarar görmemiştir, hayattadır fakat elbisesindeki yırtık sebebiyle hayati bulguları sıfırlanmış görünmektedir. Fırtına dindikten sonra geminin olduğu bölgeye döner. Ekibinin Mars'tan ayrıldığını görür. 

4 yıl sonra bir ekip daha Mars'a gelecektir ve Watney 4 yıl boyunca yaşamını sürdürmenin yollarını aramaya başlar. 


Mars'ta yalnız kalan astronotumuzun başına neler geliyor neler :)

Ben kitabı beğendim, aldığı övgüleri hakediyor ve film olarak harika bir şeylerin ortaya çıkacağını düşünüyorum. 

Yalnız kitapta çok fazla teknik detay veriliyor. Sonuçta okuyan herkes mühendis, kimyager filan değil. Anlattıklarının doğruluğunu onaylamak ya da reddetmek gibi bir lüksümüz yok :) Yazar bunu yapmalı mıydı? Cevap sanırım 'evet' ama bana ders dinliyormuşum hissi verdi çoğunlukla. Başlarda çok sıkıldım. Okumak için kendimi epey zorladım. Sonra hikaye hızlandı, sonra yine yavaşladı. Finali ise çok heyecanlıydı.


Neticede memnun kaldım, hatta etkisinde de kaldım :) Filme uyarlanmış halini izlemek çok keyifli olacak!


Gelsin film :)




Hiç yorum yok:

Search

Gelenimiz Gidenimiz :)

İzleyİcİler

Neler okuyorum?

Her Gün
Kızıl Gökler Altında Kızıl Denizler
Middlesex


Angel's books's favorite books »

2022 Reading Challenge

2022 Reading Challenge
angelsbooks has read 2 books toward her goal of 100 books.
hide

Angel's books's bookshelf: read

Yakıcı Sır
Korku
Kimi Seçtiğine Dikkat Et!
Kime Dokunduğuna Dikkat Et!
Kalpsiz
Barbarlar Şehri


Angel's books's favorite books »
Blogger tarafından desteklenmektedir.

Popüler Yayınlar

Bumerang - Yazarkafe