18.04.2015

Emma (2009 - Mini Dizi)







Dizi Adı : Emma
Orjinal Adı : Emma
Yapım Yılı : 2009
Yönetmen : 
Jim O'Hanlon
IMDb puanı : 8.3
Tür : Komedi, Dram, Romantik
Süre : 240 dk.



Konusu : İngiliz edebiyatının önde gelen isimlerinden Jane Austen’ın ölmeden önce yayınladığı son romanı Emma, 1995 yılında Alicia Silverstone’un rol aldığı Clueless adlı kült film ile yeniden gündeme oturmuştu. Romola Garai’nın başrolünde oynadığı dört bölümlük BBC yapımı dizi-film Emma’da etkileyici ve ayrıcalıklı bir kadın olan Emma’nın babası ve çocukluk arkadaşı Bay Knightley’in onaylamayan bakışları altında çöpçatanlığa soyunmasını izliyoruz. Kendisinden daha az ayrıcaklı olan Harriet Smith ile tanışan Emma, ona dengi bir adam bulmaya çalışırken bu sefer işler planladığı gibi gitmeyecek. Zira asla evlenmeyi düşünmeyen, ama burnunu başkalarının aşk hayatlarına sokmaktan büyük keyif duyan Emma kendi tuzağına düşüp aşık olacak, daha önce tecrübe etmediği aşk hakkında aslında hiçbir fikri olmadığını görecektir. Emma’nın bu eğlenceli uyarlamasında Bay Knightley rolünde Dexter’da son sezonun kötüsünü canlandıran İngiliz aktör Jonny Lee Miller’ı izliyoruz. (Alıntıdır : sinemalar.com)







BBC yapımcılığında uyarlanan bu 4 bölümlük mini dizi, sevilen klasiklerden Jane Austen'in Emma isimli kitabının beyaz ekrana yansıyanlarından en sonuncusu. Hikaye çok sıcak. Neşe dolu, cıvıl cıvıl, pozitif bir karakterin saçtığı enerjiyle olduğunuz yerden ısınmamak çok zor. 







İzlemeden önce Romola Garai konusunda endişeliydim. Afişe bakınca çok soğuk birisiymiş, ne bileyim insanlara böyle tepeden tepeden bakarmış gibi bir izlenim bırakmıştı üzerimde. Ama izleyince çok doğru bir seçim yaptıklarına karar verdim. Kendisini izlediğim ilk yapımdı. Emma karakterinde yeni bir yüz görmek çok güzeldi. Ve gerçekten oynadığı karakterin tüm sıcak kanlılığını oyunculuğuyla, gülüşüyle izleyiciye geçirmeyi başarmış. 




Mr. Knightley rolünde oynayan Jonny Lee Miller'ın bildiğim kadarıyla ikinci Jane Austen uyarlaması deneyimi. Dönem filmlerine yakışan bir isim, yalnız biraz daha uzun boylu olsa hiç fena olmazmış.






Ve Michael Gambon :) Emma'nın hastalık hastası, her daim gerek kendine gerek bir başkasına bir şey olacak, hastalanacak endişesiyle dolup taşan babasını öyle tatlı oynuyor ki, yılların Dumbledore'unu bu rolde izlerken hiç yadırgamayacaksınız.









Müzikler, mekanlar, kıyafetler, makyajlar.. Hepsi çok güzel ve hikaye kadar sıcaktı. Bir Emma uyarlaması izleme niyetiniz varsa tercihinizi bu yönde kullanın.



İyi seyirler :)




12 yorum:

  1. diziyi izlemeyi çok istiyorum linkini atabilirmisiniz bulamadım nette

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günaydın Seda hanım :)
      Ben diziyi Dizimag zamanında izlemiştim. Nette bulamadıysanız, torrenttan indirmeyi denemenizi öneririm.

      Sil
    2. Ya ben bulamıyorum yardım ediiinnnn!!!:))

      Sil
  2. Özellikle dans ettikleri sahne çok güzeldi. Duygu yoğunluğunu hissetmiştim.

    YanıtlaSil
  3. Ben bu diziye tek kelimeyle bayıldım. Kitabını yıllar önce okumuştum, aklımda çok bir şey kalmamış. Filmini izledim, onu da çok sevmedim ama bu dizi çok hoşuma gitti. Özellikle finaldeki aşk itirafı sahnesini defalarca izleyebilirim. Emma'nın önce yanlış anlaması, sonra gerçeği öğrenince suratının değişmesi falan çok güzeldi :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ara ara hala ufak sahneler izliyorum fırsat buldukça, çok tatlı ya :)

      Sil
  4. Ben de diziyi izlemek istiyorum fakat bulamadım yardımcı olabilir misin torrentten de bulamadım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bulamadım lütfen yardımcı olur musunuuuz :)

      Sil
    2. Youtube a da baktım orada var fakat ses ve görüntü çok kötü ve ses üstüne tekrar ingilizce dublaj yapılmış sanırım

      Sil
  5. Diziyi nereden izlediğimi öğrenmek isteyen arkadaşların dikkatine :)
    Ben diziyi izleyeli 5-6 yıl oldu arkadaşlar. İnternetten izlemiştim ama izlediğim site kapanalı yıllar oluyor. O yüzden nereden izleyeceğinizle ilgili yardımcı olamıyorum sizlere.

    YanıtlaSil

Search

Gelenimiz Gidenimiz :)

İzleyİcİler

Neler okuyorum?

Her Gün
Kızıl Gökler Altında Kızıl Denizler
Middlesex


Angel's books's favorite books »

2022 Reading Challenge

2022 Reading Challenge
angelsbooks has read 2 books toward her goal of 100 books.
hide

Angel's books's bookshelf: read

Yakıcı Sır
Korku
Kimi Seçtiğine Dikkat Et!
Kime Dokunduğuna Dikkat Et!
Kalpsiz
Barbarlar Şehri


Angel's books's favorite books »
Blogger tarafından desteklenmektedir.

Popüler Yayınlar

Bumerang - Yazarkafe