13.03.2015

On Üç'ün Gizemi - Thirteen by Sebastian Beaumont








Kitap adı : On Üç'ün Gizemi


Yazar adı : Sebastian Beaumont
Orjinal Adı : Thirteen
Tür : Gizem
Sayfa sayısı : 247
Yayınevi : Eksik Parça Yayınları

Çevirmen : Fatih Sert
GR puanı : 3.57


Arka kapak : Kimsenin nerede olduğunu bilmediği, bildiğini kabul etmediği bir yere nasıl gidilir? 

Her şeyimi kaybettikten sonra taksicilik, mantıklı bir iş gibi görünmüştü. Uzun gece mesailerinde her türden insanla ve aklınıza gelmeyecek hikâyelerle karşılaşıyordum. Ama çok yorgun olduğum gecelerde gerçeklik algım değişiyor, zihnim bana garip oyunlar oynuyordu. Adresler labirentlere, yüzler tuhaf hikâyelere dönüşüyordu. Yorgunluğun insana neler yapabildiğini bilsem de, neredeyse her gün gittiğim bir adresin gerçekte var olmadığını öğrenince benim için her şey değişti. 

Hasta bir kadını aldığım 13 numaralı evin artık orada olmadığını fark ettiğimde ne yapmam gerektiğini bilmiyordum. Ama belki de bilmeme gerek yoktu…
(Tanıtım Bülteninden)



Bu kitabı konusu ilgimi çekmişti. O yüzden almıştım. 

Bu arada kitabın kapağı ve sayfaları oldukça kalın. Henüz kitap üzerinde okuduğuma dair bir işaret bırakamadım, bilginiz olsun :)  

Hımm, bakalım... Bu, gizemli, hemde epey gizemli bir hikaye. İflas edip 5 parasız kalan bir adamımız var. Bir gün çocukluk arkadaşıyla karşılaşıyor ve arkadaşı ondan 1 yılını kendisine ayırmasını istiyor. Kahramanımız da 'tamam' diyor ve arkadaşının isteği üzerine taksiciliğe başlıyor. Hep gece vardiyasında çalıştığından ara sıra gerçeklik algısında değişimler yaşıyor. Sonra olaylar olaylar :) 

Hani böyle insanı yoran kitaplar vardır ya, bu kitap onlardan biri değil. Hareketli ve ilgiyi üzerinde tutmayı başaran bir yapısı var. 

Aralıklı olarak kahramanımızdan taksi müşterileriyle ilgili hatıralarını okuyoruz. Sonra esas temaya geri dönüyoruz. Nereye varacak demeye kalmadan yeni bir gizem, ona alışamadan başka bir olay filan. Enteresan ilerliyor yani :) Bir yandan da ilerlemiyormuş gibi bir his yarattı bende. Ama yarıdan sonra hikaye acayip bir hal aldı, elimden de bırakamadım. Öyle bitiverdi :) 




Sonuç olarak beğendiğimi söylemeye çalışıyorum :) 


Sevgiler :)


Hiç yorum yok:

Search

Gelenimiz Gidenimiz :)

İzleyİcİler

Neler okuyorum?

Her Gün
Kızıl Gökler Altında Kızıl Denizler
Middlesex


Angel's books's favorite books »

2022 Reading Challenge

2022 Reading Challenge
angelsbooks has read 2 books toward her goal of 100 books.
hide

Angel's books's bookshelf: read

Yakıcı Sır
Korku
Kimi Seçtiğine Dikkat Et!
Kime Dokunduğuna Dikkat Et!
Kalpsiz
Barbarlar Şehri


Angel's books's favorite books »
Blogger tarafından desteklenmektedir.

Popüler Yayınlar

Bumerang - Yazarkafe