28.07.2015

SİS - HAZE BY PAULA WESTON





Kitap Adı : Sis (Gölgeler Serisi, #2)

Yazar Adı : Paula Weston
Çevirmen : İnci Nazlı
Orjinal Adı : Haze (The Rephaim, #2)
Tür : Paranormal, Genç - Yetişkin
Sayfa Sayısı : 376
Yayınevi : Yabancı Yayınları /2015
GR Puanı : 4.24


Arka Kapak : "Ama ya Jude'u bulamazsak?"

Sıcak nefesi tenime değiyordu. "Eğer hayattaysa, bulacağız." "Nasıl bu kadar emin olabiliyorsun?" Ona inanmayı feci halde istiyordum ama Rafa'ydı bu. Varı yoğu aksiyon olup hiç planı olmayan adam.

Gülümsemesi yorgundu, imalı. Hatırlamadığım ortak geçmişimizin bir yansıması. "Çünkü ben vazgeçecek kadar zeki değilim, sen de nasıl vazgeçilir bilmiyorsun."

Gaby Winters'ın kâbusları artık sona ermişti. Ancak hâlâ bilmediği ve inanamadığı çok şey vardı. Eski hayatının büyük bir kısmını hâlâ hatırlayamıyordu. Bir zamanlar Refaimler'in, yani saniyeler içinde ülke değiştirebilen kanatsız yarı-meleklerin en iyi dövüşçülerinden biri olduğuna hâlâ inanmıyordu. Ve iblislerin var olduğuna... Ve Rafa'nın yanında kaldığına... Ama en önemlisi, ikiz kardeşi Jude'un hâlâ hayatta olduğuna bir türlü inanamıyordu.

Gaby'nin öğrenmesi gereken çok şey, yenmesi gereken daha çok düşman vardı. En önemlisi ise, tüm korkularına rağmen erkek kardeşini bulmalıydı. Macera daha yeni başlıyor, tehlikeli karanlık giderek yaklaşıyor...

"Korkutucu, ateşli ve merak uyandırıcı." 
- Claudia Gray, Evernight Akademisi romanının yazarı.-

"Yeni ve taze bir soluk… Tüm paranormal kurgu hayranları mutlaka okumalı!"
-Wondrous Reads-

"Sert, zeki ve heyecan verici… Okuduğum en iyi melek temalı kitaptı!" 
-Alpha Reader-
(Tanıtım Bülteninden)

 İlk kitap için blogta yayın paylaşmamıştım. Buna girişmişken onu da arada kaynatırım ben şimdi :D

Bu seride 4 kitap var. Hiç yan kitap yok. Kapaklardan da anlayacağınız üzre konumuz melekler. Aslında kitaba konu olan kesim meleklerin insan kadınlardan olan çocukları, yani Nefilim türü.

Serinin kapaklarıyla ilgili sıkıntılıyım ben yahu! Orjinal kapakları hiç sevemedim. Neden mi? Göstereyim buyrun:



 Yabancı Yayınları çok daha iyi iş çıkarıyorlar bu konuda. Yalnız ikinci kitabın yani Sis'in kapağıyla ilgili bir nokta var bana ne hissettirdiğini bilmediğim. Grinin Elli Tonu film afişini anımsatıyor bana :D

Bay Rafa sizi şimdi kabul edecek! :P


Rahatsız filan değilim bu konuyla ilgili ama dikkatimi çekti işte :D

İlk kitapta 1 yıl gibi bir zaman önce ikiz kız kardeşini trafik kazasında kaybeden bir karakterle tanışmıştık, Gaby. Bu kızımız kazadan beri ailesiyle görüşmüyor, kardeşinin ölümünden dolayı çok acı çekiyor ve hemen hemen her gece aynı kabusu görüyordu. Gördüğü kabusta kan gövdeyi götürüyordu. Etraf doğa üstü varlıklar olan iblislerle kaynıyor, herkes birbirini doğrayıp biçiyordu. Ama Gaby bu kabuslara ne engel olabiliyor ne de bir anlam verebiliyordu. 


Gün gelip bir çocukla karşılaşıyor ve bu çocuktan, aslında kendisinin bir insan olmadığını, düşmüş bir meleğin çocuğu olduğunu, doğa üstü güçlere sahip olduğunu öğreniyordu. Dostları ve düşmanları olan bir Nefilim'di Gaby. Aslında bildiği hatırladığı her şey sahteydi. Gerçek olan tek şey ikiz kardeşiydi. İlk kitap Gaby'nin geçmişinin bir kısmını öğrenmesiyle geçiyor. Ek olarak çözülmesi gereken gizemler çıkıyor karşımıza. İkinci kitapta da bu gizemler devam ediyor. Çözüldü derken yenileri ekleniyor. Güzel bir kurgusu var. Heyecanlı ilerleyen bir seri. Her duygudan ufak dozlarda tadıyorsunuz. Ayrıca sürükleyici olduğu bir gerçek.

İkinci kitabın başlarında bir adaptasyon sorunu yaşadım. İlk kitabın üzerinden epey geçmişti malum. Bazen diyorum ki 'ne diye seri tamamlanmadan alırsın, bekle bitsin işte!' ama kendime laf anlatamadığımdan aynı sorunu sık sık yaşıyorum :D


Yazarın minik hatırlatmaları var. Bir ara ilk kitabı tekrar mı okusam dedim, sonra gerek kalmadığını farkettim. İlk kitapta Rafa'ya pek bir duygu beslememiştim ama ikinci kitap bana Rafa karakterini cidden sevdirdi. Öyle ısınıverdim kerataya :D Seveceğiniz bir karakter daha gelecek, bu da sürpriz olsun ;)

Sonlara doğru bir heyecan bir heyecan ve küt! Kitap bittiiiii :/ 
Sonu kötü yerde bitti anlayacağınız. Bunu bilerek okuyun ya da okumak niyetindeyseniz serinin devamını bekleyin, benden uyarması!

Sevgiler :)

2 yorum:

  1. ah ah.... ben bu kitabın kapağına öyle bir tutuldum ki direk sipariş verip aldım ama gel gör ki ben daha henüz ilk kitabını okumamış ben serinin ikinci kitabıyla baş başa kaldım ok kötü bir deneyim oldu bu kapak için kitap alma konusu ^^
    şimdi ben ilk kitabın gelmesi beklemekteyim inşallah çok güzel bir kitaptır ^^

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Bizdeki kapakları çok daha güzel bence. Şahane olmasa da güzel ilerleyen bir seri :)

      Sil

Search

Gelenimiz Gidenimiz :)

İzleyİcİler

Son Yorumlar

Neler okuyorum?

Her Gün
Kızıl Gökler Altında Kızıl Denizler
Middlesex


Angel's books's favorite books »

2020 Reading Challenge

2020 Reading Challenge
Angel's books has read 20 books toward her goal of 50 books.
hide

Angel's books's bookshelf: read

Yakıcı Sır
Korku
Kimi Seçtiğine Dikkat Et!
Kime Dokunduğuna Dikkat Et!
Kalpsiz
Barbarlar Şehri


Angel's books's favorite books »
Blogger tarafından desteklenmektedir.

E-Posta İle Takİp Edİn

Popüler Yayınlar

Bumerang - Yazarkafe